راهنمای خرید فرش ارزان قیمت ماشینی - خرید فرش ارزان قیمت با کیفیت مناسب مستقیم از کارخانه - از کجا فرش ارزان و تخفیفی استوک بخرم؟ فرش ارزان قیمت در تهران، مشهد، اصفهان، شیراز

راهنمای خرید فرش ارزان قیمت ماشینی کاشان

فرش یکی از اصلی ترین عناصر در دکوراسیون داخلی خانه است. به خصوص فرش ماشینی که در اکثر خانه های ایرانی دیده می شود. اما به دلیل افزایش قیمت روزافزون فرش ماشینی در سال های اخیر، خرید فرش و به خصوص خرید فرش ارزان قیمت و باکیفیت یکی از اصلی ترین دغدغه های خریداران فرش شده است.

هر سال هم قیمت فرش ماشینی بیشتر از قبل می شود و نمی توان افزایش قیمت در فرش های ماشینی را مهار کرد. به همین دلیل خیلی از کارخانه ها به سمت تولید فرش های ارزان قیمت ماشینی می روند تا نیاز خریداران را برطرف کنند.

در این مطلب می خواهیم مهم ترین موارد در خرید فرش ارزان قیمت ماشینی را بررسی کنیم. همچنین جدیدترین طرح و مدل های فرش ارزان قیمت 500 شانه و 700 شانه ماشینی کاشان را معرف می کنیم.

عوامل موثر در ارزان قیمت بودن فرش 

همان طور که گفتیم قیمت فرش ماشینی همیشه رو به افزایش است. چون مواد اولیه و اصلی فرش ماشینی مثل نخ های جوت، اکریلیک و پلی استر از کشور هایی مثل ترکیه وارد ایران می شود. در نتیجه با افزایش قیمت دلار در هر لحظه، قیمت فرش ماشینی هم تغییر می کند. همین هم باعث چندین برابر شدن قیمت فرش می شود.

در ادامه می خواهیم مواردی که بیشترین تاثیر در قیمت فرش های ماشینی و ارزان بودن برخی فرش ها را دارند بررسی کنیم. در خرید فرش ارزان قیمت ماشینی باید به این موارد دقت کنید تا در مقابل هزینه ای که می کنید فرشی باکیفیت خرید کنید.

عوامل مختلفی در ارزان قیمت بودن فرش ماشینی موثر هستند. مهم‌ترین این عوامل عبارتند از:

شانه و تراکم فرش: تاثیر مستقیم در گران و ارزان شدن فرش

شانه فرش به تعداد گره‌های موجود در هر متر عرض فرش گفته می‌شود. هرچه شانه فرش بیشتر باشد، فرش ریزبافت‌تر و ظریف‌تر خواهد بود. تراکم فرش نیز به تعداد گره‌های موجود در هر متر طول فرش گفته می‌شود. هرچه تعداد تراکم فرش بیشتر باشد، فرش محکم‌تر و بادوام‌تر خواهد بود.

محاسبه شانه و تراکم فرش - تشخیص فرش 700 شانه اصلی از تقلبی - فرش گوزل کاشان

 

ارزان بودن قیمت فرش رابطه ای مستقیم با شانه و تراکم فرش دارد. یعنی هر چه شانه و تراکم فرش بالاتر می رود قیمت فرش هم بیشتر می شود. در حال حاضر فرش 500 شانه و 700 شانه کاشان ارزان و پرفروش ترین فرش های ماشینی قیمت مناسب هستند.

نکته ای که در مورد شانه و تراکم فرش های ارزان قیمت باید بدانید این است که صرفا بالاتر بودن شانه و تراکم فرش را نباید ملاک خرید فرش قرار دهید. برای مثال یک فرش 500 شانه ممکن است از یک فرش 700 شانه یا طرح 700 شانه کیفیت و دوام بالاتری داشته باشد.

شاید بپرسید مگر ممکن است یک فرش 500 شانه از فرش 700 شانه بهتر باشد؟ در پاسخ باید گفت بین فرش 500 شانه و 700 شانه تفاوت زیادی وجود ندارد. چیزی هم که در دوام و ماندگاری فرش و در نهایت کیفیت فرش خیلی تاثیر دارد، جنس نخ و مواد اولیه فرش است. درباره این موضوع در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.


بیشتر بخوانید: فرش طرح 700 شانه و فرش 700 شانه تبدیلی چیست؟ چه فرقی با فرش 700 شانه واقعی دارد؟


انواع نخ فرش ماشینی ارزان قیمت - راهنمای خرید فرش ارزان قیمت کاشان از کارخانه به صورت مستقیم و بدون واسطه - فرش ارزان مدل جدید

جنس نخ خاب فرش: مهم ترین عامل در ارزان بودن فرش

نوع و جنس نخ خاب فرش مهم ترین موردی است که در قیمت فرش و ارزان بودن یک فرش ماشینی موثر است. فرش های ماشینی با الیاف مختلفی بافت می شوند. پراستفاده ترین نخ ها در بافت فرش:

  • نخ اکریلیک (اکرولیک در اصطلاح عموم مردم)
  • نخ های پلی استر مانند بی سی اف 
  • نخ های پلی پروپیلن
  • نخ ورجین یا ورژن
  • نخ ویسکوز
  • نخ نایلون

نخ اکریلیک بسیار شبیه به نخ های طبیعی مثل پشم و کرک است. به همین دلیل لطافت فوق العاده ای دارد و گران ترین نوع نخ است. فرش های اکریلیک هم قیمت گرانی دارد.

کدام نوع نخ در فرش های ارزان بهتر است؟

فرش های ارزان قیمت با نخ های پلی استر بافته می شوند. غالبا فرش های 440 شانه و 500 شانه که خیلی ارزان هستند با نخ بی سی اف تولید می شوند. این الیاف لطافت نخ های اکریلیک را ندارند و با لمس بافت فرش متوجه زبری این الیاف می شوید. البته به مقدار خیلی کم.

فرش های 700 شانه یا فرش های طرح 700 شانه و 700 شانه تبدیلی در سال های اخیر اکثرا با نخ ورجین تولید می شوند. نخ ورجین (ورژن) نوع جدیدی از الیاف پلی استر است که لطافت بالایی هم دارد و شبیه به نخ اکریلیک است.

نخ پلی پروپیلن هم نوع دیگری از الیاف است که بیشتر در فرش وینتیج (کهنه نما) و گلیم فرش های باکیفیت ماشینی به چشم می خورد. در نهایت می توان فرش هایی که نخ خاب ورجین و پلی پروپیلن دارند را گزینه های مناسب تر برای خرید فرش دانست.

طرح فرش اصیل ایرانی - راهنمای خرید فرش ماشینی ارزان قیمت - ارزان ترین فرش ماشینی - فرش ارزان قیمت و استوک از کجا بخرم؟

طرح و رنگ فرش

طرح و رنگ فرش نیز می‌تواند بر قیمت فرش تاثیر بگذارد. فرش‌های طرح‌دار و رنگی معمولاً گران‌تر از فرش‌های ساده هستند. البته طرح و رنگ فرش تاثیر خیلی زیادی در قیمت فرش ندارد. برخی از طرح های فرش انحصاری هستند و فقط توسط یک کارخانه بافت می شوند. همین هم باعث گران بودن فرش می شود.

در سوی دیگر، طرح های ساده و کم نقش مثل فرش های طرح وینتیج و کهنه نما یا طرح های فانتزی نیاز نبست که با بافت ظریف فرش همراه شوند. چون در فرش های با شانه و تراکم پایین هم همان جلوه و زیبایی را دارند. در نتیجه طرح های ساده و کم نقش غالبا در فرش های 500 شانه و 700 شانه ارزان قیمت استفاده می شوند.

چیزی که در تعداد رنگ فرش مهم است و باید تاثیرگذاری در قیمت فرش می شود به همان شانه و تراکم و دستگاه بافت فرش برمی گردد. چون فرش های 700 شانه واقعی 8 رنگ و 10 رنگ هستند و با دستگاه های جدیدی بافت می شوند. از این نظر دستباف گونه و ریزبافت هستند و قیمت گران تری دارند.

اما فرش های 400 شانه، 500 شانه و طرح 700 شانه یا 700 شانه تبدیلی به دلیل تغییراتی که در دستگاه بافت فرش انجام می شود، معمولا 6 رنگ یا 7 رنگ هستند. این فرش های ارزان با دستگاه های قدیمی تر مثل تکسیما بافت می شوند و قیمت پایین تری دارند.

وزن فرش: مهم در قیمت، کم اهمیت برای خریدار

وزن فرش یکی از موثرترین موارد در قیمت یک فرش ماشینی محسوب می شود. چون وزن فرش با میزان مواد اولیه مورد استفاده در بافت فرش رابطه مستقیم دارد. هر چه وزن فرش بیشتر باشد یعنی الیاف بیشتری هم در بافت فرش استفاده می شود.

  • فرش های 440 شانه سایز 12 متری معمولا بین 25 تا 30 کیلوگرم وزن دارند.
  • فرش های 500 شانه و 700 شانه حدود 35 تا 40 کیلوگرم وزن دارند.

یکی از دلایلی که باعث می شود فرش های ماشینی 500 شانه و 700 شانه کاشان قیمت های خیلی متنوعی داشته باشند، اختلاف در وزن فرش است. کارخانه های مختلف فرش کاشان هر کدام فرش هایی با وزن های مختلف تولید می کنند.

ساده یا گل برجسته بودن بافت فرش

گل برجسته بودن فرش ماشینی هم مورد دیگری است که باعث می شود یک فرش گران تر از دیگر فرش ها باشد. البته این مورد هم تاثیر خیلی زیادی در قیمت فرش ندارد. گل برجسته بودن فرش باعث زیبایی و جلوه بهتر نقوش فرش می شود. اما در عین حال نظافت و تمیز کردن فرش را سخت تر می کند.

فرش گل برجسته ماشینی - راهنمای خرید فرش ارزان قیمت جدید با طرح و مدل شیک از کارخانه - کارخانه فرش گوزل کاشان

سایز و ابعاد فرش

سایز و ابعاد فرش هم طبیعتا در قیمت فرش اثر می گذارد. قیمت فرش هم با سایز فرش رابطه مستقیم دارد. مثلا قیمت یک فرش 6 متری همیشه نصف قیمت فرش 12 متری است. قیمت فرش 9 متری هم معمولا 70 تا 75 درصد قیمت یک فرش 12 متری است.

امروزه فرش های با سایز کوچک مثل فرش 6 متری که ارزان تر هستند فروش بالایی دارند. البته مورد دیگری که باعث فروش بالای فرش 6 متری و 4 متری شده، تمایل به استفاده از این فرش ها در دکوراسیون های مدرن است.

در خانه های آپارتمانی جدید که فضای دکوراسیون محدود است نمی توان از فرش های بزرگ مثل فرش 12 متری و 9 متری استفاده کرد. در دکوراسیون های مدرن و امروزی معمولا از فرش 6 متری یا قالیچه های 4 متری استفاده می شود که هم ارزان تر هستند و هم تناسب خوبی با دکوراسیون داخلی دارند.

فرش استوک (فرش ته انباری – فرش زیر قیمتی و تخفیفی)

  • فرش استوک یعنی چه؟
  • چرا قیمت ارزان تری نسبت به بقیه فرش ها دارد؟
  • فرش استوک همان فرش کارکرده و دست دوم است؟
  • از کجا میشه فرش استوک و زیرقیمتی خرید؟

این ها تعدادی از سوالات پرتکراری هستند که در مورد فرش های استوک و تخفیفی یا فرش های زیرقیمتی ماشینی همیشه پرسیده می شوند. اینجا می خواهیم درمورد فرش های استوک و ته انباری را صحبت کنیم.

فرش استوک یا ته انباری همان طور از اسمش هم پیداست، فرشی است که مدت زیادی در انبار کارخانه مانده و فروش نرفته است. پس فرش دست دوم محسوب نمی شود.

در کارخانه های فرش، برخی از فرش های ماشینی به دلایلی مثل توقف تولید طرح، تغییر پالت رنگی دستگاه، مشکل در بافت فرش یا اصطلاحا درجه دار شدن فرش و… مدت زیادی در انبار کارخانه می ماند و به فروش نمی رسند.

کارخانه های فرش هم برای خلاص شدن از دست این فرش ها، قیمت فرش را پایین تر از دیگر فرش ها اعلام می کنند. به این فرش ها استوک یا ته انباری میگن که به فرش های تخفیفی هم معروف هستند. قیمت فرش های استوک معمولا بین 30 تا 50 درصد ارزان تر از فرش های روتین بافت است.

 

فرش استوک و ته انباری چیست؟ فرش تخفیفی و زیر قیمتی ماشینی از کجا بخرم؟ مزایا و معایب فرش استوک چیست؟ راهنمای خرید فرش ارزان قیمت

فرش استوک بخریم یا نه؟

در مورد خرید فرش استوک و ارزان باید چند مورد را در نظر گرفت. اولین مورد این است فرش های استوک محدودیت سایز و ابعاد دارند. یعنی دیگر بافت نمی شوند و نمی توانید سایز های دیگری از یک فرش استوک را سفارش دهید.

مسئله بعدی هم که دغدغه خیلی از خریداران فرش است، کیفیت و دوام فرش است. فرش های استوک معمولا مشکلی در بافت و کیفیت ندارند. البته برخی از فرش های ته انباری هم همان طور که گفتیم مشکلی در بافت داشته اند.

در نهایت هنگام خرید یک فرش ارزان قیمت استوک باید به خوبی بافت فرش را چک کنید تا مشکلی در آن وجود نداشته باشد. چون برخی از فروشندگان فرش های استوک در مورد کیفیت یا درجه دار بودن فرش اطلاعات درستی به خریداران نمی دهند.

نکات مهم در خرید فرش ماشینی ارزان قیمت

علاوه بر نکات ذکر شده در بالا، نکات مهم دیگری نیز در خرید فرش ماشینی ارزان قیمت وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • توجه به گارانتی فرش: اکثر فرش‌های ماشینی دارای گارانتی هستند. قبل از خرید، از گارانتی فرش اطمینان حاصل کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید از آن استفاده کنید. برند ها و کارخانه های معتبر فرش کاشان مثل فرش محتشم، بزرگمهر، عقیق، خاطره و گوزل کاشان گارانتی معتبری دارند.

  • خرید فرش از فروشگاه‌های معتبر: فروشگاه‌های معتبر معمولاً فرش‌های با کیفیت را با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌کنند. خرید مستقیم فرش ارزان از کارخانه هم راهی بسیار مطمئن و بی دردسر است. چیزی که در فروشگاه هایی مثل دیجی کالا وجود ندارد.

مواردی که باید در هنگام خرید فرش ماشینی ارزان قیمت به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • میزان بودجه خود را تعیین کنید: قبل از شروع خرید، بودجه خود را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا فرش‌های مناسب با بودجه خود را پیدا کنید.

  • اندازه و مکان مورد استفاده فرش را تعیین کنید: فرش را باید متناسب با اندازه اتاق و محلی که قرار است از آن استفاده شود، انتخاب کنید.

  • طرح و رنگ فرش را انتخاب کنید: طرح و رنگ فرش باید با سایر وسایل دکوراسیون هماهنگ باشد.

!!کیفیت فرش را فدای قیمت نکنید!!

حتی اگر قصد خرید فرش ارزان قیمت دارید، باز هم باید به کیفیت آن توجه داشته باشید. فرشی که از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد، دوام بیشتری خواهد داشت. در حالی که فرش بی کیفیت ماندگاری زیادی ندارد و بعد از مدتی دوباره باید آن را عوض کنید. انگار که پول خود را دور ریخته اید!

پس بهتر است فرش های خیلی ارزان قیمت را در کل نخرید. در عوض مقدار بیشتری هزینه کنید یا فرش را به صورت قسطی خرید کنید تا مجبور به تعویض آن در آینده نشوید.

خرید فرش ارزان قیمت ماشینی از کارخانه فرش گوزل کاشان - خرید ارزان ترین فرش ماشینی - فرش ارزان قیمت 12 متری و 9 متری و 6 متری تخفیفی

در نهایت برای کسانی که فرش یا گلیم فرش خیلی ارزان قیمت می خواهند باید گفت که ارزان ترین فرش ماشینی که کیفیت قابل قبولی هم داشته باشد فرش 500 شانه و طرح 700 شانه با نخ ورجین یا ورژن است که به عنوان فرش جهیزیه عروس ارزان هم پرفروش است.

گزینه آخر هم فرش 440 شانه با نخ بی سی اف محسوب می شود که ارزان ترین فرش است و حداقل قیمت را دارد. در خرید این مدل فرش هم سعی کنید فرشی خرید بخرید که ضخامت و وزن خوبی داشته باشد. مثلا ضخامت 10 میلی متر و حداقل وزن 35 کیلوگرم را داشته باشد.

لیست قیمت فرش ارزان قیمت ماشینی کاشان

قیمت فرش 320 شانه نخ پلی پروپیلن هیت ست درجه یک و بدون پرزدهی:

  • سایز 12 متری= 5/400/000 تومان
  • سایز 9 متری= 4/300/000 تومان
  • سایز 6 متری= 2/700/000 تومان

لیست قیمت فرش 700 شانه نخ ورجین هیت ست درجه یک و بدون پرزدهی:

  • سایز 12 متری= 7/800/000 تومان
  • سایز 9 متری= 6/100/000 تومان
  • سایز 6 متری= 3/900/000 تومان

خرید مستقیم فرش و گلیم فرش ارزان از کارخانه فرش گوزل

با توجه به نکات ذکر شده در این مطلب، می‌توانید فرش ارزان قیمت ماشینی با کیفیتی را خریداری کنید که نیازهای شما را برآورده کند. خرید مستقیم فرش و گلیم فرش از کارخانه فرش گوزل کاشان هم راهی بسیار مطمئن و بی دغدغه برای این کار است.

در فروشگاه اینترنتی کارخانه فرش گوزل کاشان انواع فرش ماشینی مثل فرش 700 شانه و طرح 700 شانه، فرش 500 شانه، گلیم فرش و گبه و گلیم ارزان عرضه می شود. خرید مستقیم فرش به قیمت درب کارخانه و گارانتی کیفیت 5 ساله فرش از مزیت های خرید از فرش گوزل کاشان است.

ارسال سراسری رایگان هم مزیت دیگری است که خرید را از فرش گوزل آسان می کند. برای کسانی که در تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و دیگر شهر های بزرگ هستند و می پرسند از کجا فرش ارزان بخرم باید گفت خرید اینترنتی از فرش گوزل کاشان بهترین راه است.

  • مدیر سایت
  • اکتبر 18, 2023
  • 671 بازدید

یک دیدگاه برای “راهنمای خرید فرش ارزان قیمت ماشینی کاشان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!